Välkommen till Växjö - Reisverslag uit Växjö, Zweden van koeninzweden - WaarBenJij.nu Välkommen till Växjö - Reisverslag uit Växjö, Zweden van koeninzweden - WaarBenJij.nu

Välkommen till Växjö

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg

15 Januari 2011 | Zweden, Växjö

Hoi!

Gisterenavond ben ik om 9 uur 's avonds , ondanks een beetje turbulentie, in Växjö geland. Het was natuurlijk niet echt leuk om afscheid te nemen van iedereen de laatste tijd, maar op het eerste gezicht ga ik het zeker naar mijn zin hebben hier in Zweden!

Ik zal maar bij het begin beginnen en dat was bij onze oosterburen in Weeze. Op het vliegveld stonden opa en oma te wachten en dat was natuurlijk een erg leuke verrassing! Hilde, Rosa, Veerle en mijn pa en ma waren ook meegegaan om me uit te zwaaien.

Net voorbij de controles kwam ik gelijk twee studenten tegen uit Nijmegen die allebei ook naar de Linnaeus University gingen. Met deze gasten, Paul en Laurens, kon ik het gelijk goed vinden en ik heb mijn mp3 dan ook niet nodig gehad in het vliegtuig.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld (bijna te vergelijken met Seppe) werden we opgehaald door twee Zweedse dames... En ja, ze waren knap. Dus dat vooroordeel werd gelijk bevestigd. Met busjes werden we naar de universiteit gereden waar ik mijn Zweedse buddy Jesse ontmoette en mijn sleutels kreeg.

Mijn kamer is trouwens erg groot, met een eigen douche, wastafel, wc, internet en een klerenkast waar je u tegen zegt. Vandaag heb ik wat ganggenoten ontmoet: 1 Koreaanse, 1 Japanse, 1 Iraanse, 1 Zweed, 2 Duitsers, 1 Amerikaanse en 1 Nederlandse. En ook nog 3 Ethiopiërs die geen Engels kunnen:P

Vanmiddag hebben we een tour door Växjö gehad. Het was een grotere plaats dan ik verwacht had met redelijk veel winkels en een leuk centrum! Sowieso ziet het er nu erg mooi uit met de besneeuwde bomen.

Ik zal jullie niet langer kostbare tijd ontnemen;) Ik ga zelf ook zo eten met wat huisgenoten en vanavond feesten op de verdieping hierboven. Dus dat zal lekker slapen worden!

Hej hej,
Koen

Mijn adres is:
PG Vejdes väg 16
Room 201
352 52 Växjö

  • 15 Januari 2011 - 17:44

    Inge:

    Koen dat klinkt als een goed begin!! Ga ervan genieten!!

  • 15 Januari 2011 - 18:02

    Marian:

    Hey Koen, Dat gaat vast goed komen daar in Zweden. En wat een verschillende nationaliteiten. Tis goed dat de rest ook engels spreekt anders was het echt handen en voeten werk.(die 3 is nog te overzien)
    Nou geniet ervan en het is leuk om je verhaaltjes te lezen.
    Groetjes van Tante Marian Ome Ad Ben

  • 15 Januari 2011 - 18:52

    Eus:

    Leuk om te lezen. Ben benieuwd naar de foto's!!
    Groeten.

  • 15 Januari 2011 - 18:52

    Wim En José:

    Ha Koen,

    Klinkt goed allemaal. Luxe hoor zo'n kamer met alles erop en eraan. 1 nadeel: je zult nog moeten gaan shoppen om je kleerkast vol te krijgen en zo te lezen heb je daar voorlopig geen tijd voor. Feesten is ook zeker zo belangrijk!!
    Dat gaat vast goedkomen daar. Geniet ervan en we kijken weer uit naar je vervolg!!

    Groetjes de buren.

  • 16 Januari 2011 - 10:04

    Angélica:

    Dat is een lekker begin zo dan :)

    Veel plezier en succes!

    Maak maar mooie foto's!

  • 17 Januari 2011 - 07:16

    Ronald:

    Hoi Koen,
    Leuk om te horen dat je zo enthousiast ontvangen wordt.
    Hoe was je eerste feest in Zweden?

    Groeten Ronald

  • 17 Januari 2011 - 09:45

    Conny,johan,stef En :

    Hoi Koen,
    Dat ziet er goed uit daar in Zweden,en jou kennende ga jij daar een mooie tijd hebben.
    vooral met die mooie blonde zweedse meisjes.
    Koen veel succes.
    Groetjes de buren

  • 18 Januari 2011 - 17:44

    Marjo:

    Hej, hej Koen!

    Da's leuk hè daar, de manier waarop ze hallo zeggen. Alsof ze je al jaren kennen. De mensen zijn ook allemaal zo supervriendelijk, maar dat heb je vast al gemerkt.
    Mocht je een trip naar Stockholm gaan maken dan laat het maar even weten. Ik heb een aantal leuke tips voor je dan.
    Is het je al opgevallen dat ze er zoveel kappers hebben? Ik weet niet hoe het in växjö is, maar in Stockholm zit er om de 100meter wel een kapper. Dus je kunt je mooie krullen daar goed laten onderhouden!

    Heel veel plezier en alvast succes met je tentamen!!

    Groetjes Marjo

  • 19 Januari 2011 - 14:25

    Jasper:

    Ga voor die Ethopiëse chicks Koen, dan ben je echt mijn held!!!!

  • 19 Januari 2011 - 17:25

    Opa En Oma Nuenen:

    Hoi Koen,

    Heel leuk dat je het zo naar je zin hebt. Oma is weer op controle geweest alles was goed. Jammer dat je je tekentalent niet op het gips kunt laten zien!!!
    Veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Växjö

Studeren in Zweden

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

Back home

26 April 2011

Vår i Sverige

17 Maart 2011

Lapland, visite (en de rest van de maand)

17 Februari 2011

Dett är vinter och kallt

21 Januari 2011

Eerste week in Zweden

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 19144

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Studeren in Zweden

Landen bezocht: