Dett är vinter och kallt - Reisverslag uit Växjö, Zweden van koeninzweden - WaarBenJij.nu Dett är vinter och kallt - Reisverslag uit Växjö, Zweden van koeninzweden - WaarBenJij.nu

Dett är vinter och kallt

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2011 | Zweden, Växjö

Hej hej,

Nu ik hier 1 maand zit, wordt het toch wel weer eens tijd voor een nieuw verslag. Zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden is het hier op het moment koud. Niet dat ik er erg mee zit, maar ik wil even laten zien dat ik al iets geleerd heb tijdens de Zweedse cursus:P

Ik heb mijn tentamen in Göteborg gehaald met een 7, dus daar ben ik erg blij mee! De stad Göteborg is na Stockholm de grootste stad van Zweden. Het is gebouwd door de Dutches en lijkt daardoor soms erg op Amsterdam. Dat u het weet!

Volgende week ga ik naar Kiruna met twee huisgenoten (Anja en Coline) en Laurens. Dat ligt in het noorden van Zweden en is zo'n 1500 kilometer van Växjö vandaan. Hopelijk kunnen we het Noorderlicht zien en gaan we niet voor niets de kou tegemoet! Ik heb er wel zin in ieder geval.

Veel studenten wonen hier op de campus, dus als er ergens een feestje is... hoef je nooit ver te(rug te) lopen. Er zitten hier enorm veel verschillende nationaliteiten. Ik heb al een Turks, Zweeds, Duits, Perzisch, Oostenrijks, Japans en natuurlijk Nederlands dinner gehad. Hopelijk gaan er nog vele volgen!

De feesten zijn hier tot nu toe ook erg leuk. Tijdens het Welcome Dinner moest iedereen een korte show doen met typische stukjes van hun land van afkomst. Wij hadden als Nederlanders een video gemaakt met 'oer-Hollandse nummers' en de Italianen hadden bijvoorbeeld een stukje over Berlusconi en de paus. Erg leuk! De Duitsers wilden imponeren met vuurwerk, maar lieten het brandalarm afgaan. De brandweer kon er, in tegenstelling tot mijzelf, niet zo mee lachen en moesten betalen.

Vorige week was het 80's and 90's party waarin iedereen helemaal was uitgedost zoals toen en de H&M droeg zijn steentje bij... want de nieuwe collectie is gebaseerd op het thema: retro! Zal nog wat foto's toevoegen om een beetje een sfeerimpressie te geven;)

Verder ben ik hier nu op zondag gaan voetballen (indoor). Het is gewoon vriendschappellijk, maar blijft toch leuk om te doen. Mijn Zweeds begint ook langzaam een beetje beter te worden. De radio staat hier dag in dag uit aan, dus sommige Zweedse nummers ken ik al wel uit mijn hoofd.. haha.

Voor de rest gaat alles hier jättebra i Växjö!

Hej då,
Koen


  • 17 Februari 2011 - 18:50

    Josien:

    Koen! Goed verhaal man. En ik zie dat het bij jou maar min 15 is! bij Geerte is het min 22:p Hehe!
    Ik hoop echt dat je t noorderlicht ziet! dat is zooo cool! Kom ik ook wel even langs om te kijken:p
    Gelukkig dat je nog wat foto's toevoegt, we hadden je nog niet getagd gezien in de vele albums van de chickies aldaar:p
    Succes met je reisjeeee!:D
    Xx

  • 17 Februari 2011 - 19:20

    Inge:

    Gaaf joh het Noorderlicht!! Hopen dat het zich laat zien!
    Verder klinkt het allemaal wel prima daar! Feesten af en toe wat leren...

    Have fun!

  • 17 Februari 2011 - 19:48

    Geerte:

    Min 15 is echt voor watjes;)...maar echt fijn dat je het daar leuk hebt! Weet je al wanneer je richting Stockholm gaat? Heb de foto's gezien, wow wat ben jij hip;)
    xxx

  • 17 Februari 2011 - 20:28

    Wim (de Buurman):

    Ha die Koen,
    Weer een mooi reisverslag. Proficiat met die 7, klasse! Het is idd wel flink kou daar, maar ons nederlanders kunnen daar goed tegen. Twente vandaag bij -17 met 2-0 gewonnen in Rusland. Geniet ervan daar bij het Noorderlicht en de rest van de tijd in Zweden.

  • 17 Februari 2011 - 20:28

    Fjezze:

    zozoo, je kledingstijl is iig al een stuk verbeterd!!

  • 17 Februari 2011 - 20:33

    Marieke:

    Koen! Yess, het beloofde verhaal! ;) haha. Maar klinkt goed! :) en het noorderlicht, oke, dat zou echt vet zijn! Fijn dat je je tentamen hebt gehaald ook trouwens! En wat goed dat je al een native swedish speaker bent.. of naja bijna dan! ;) veel plezier met al je feestjes en je trip volgende week! X

  • 18 Februari 2011 - 09:02

    José:

    Hey Koen,

    Leuk weer eens een bericht van je te lezen. Nou ik merk wel dat er genoeg te feesten valt én dat je studieresultaten er niet onder lijden.
    Leuk ook die reis naar het noorden. Geniet er maar lekker van.

    Groetjes je buurvrouw.

  • 18 Februari 2011 - 09:20

    Oma En Opa Nuenen:

    Heel leuk dat je het zo naar je zin hebt . Het zijn wel fantastische ervaringen al is het in de kou!! We zijn benieuwd of je het noorderlicht zult zien. Viel het tentamen mee deze week? Veel plezier volgende week en we zullen je kluppie wel in de gaten houden. Gisteren 2-2 tegen Lille en zondag komt NAC hier. Ik ga i.p.v. Michel, de eerste helft ben ik voor PSV en de tweede helft voor NAC.....??
    De pols van Oma doet nog pijn zeker nu ze er therapie bij heeft, schijnt er allemaal bij te horen.
    Groetjes uit Nuenen

  • 18 Februari 2011 - 09:22

    Eric:

    Alleen maar goeds zo te horen! ook fijn van je tentamens! dan kun je in ieder geval ook met een gerust hart al die feestjes afgaan! veel plezier met je roadtrips!


  • 19 Februari 2011 - 09:29

    Fam.Daamen:

    Hoi Koen,

    Fijn om weer wat de horen van jou, 't gaat je prima af daar, vol houden en geniet van alles om je heen. Succes met je studie en het uitgaans leventje.

    groetjes van ons allemaal uit Tiggelt

  • 20 Februari 2011 - 16:42

    Mike:

    Hey Koen klinkt allemaal ge weldig. Heb die foto nog bekeken van de 80 90's party.

    Me Like (Y)
    Tot over 12 dagen :D

  • 13 Maart 2011 - 10:44

    Fam.Daamen:

    Koen,

    We wensen jou een gezellig weekend met je pa en ma en je zussen.
    Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Växjö

Studeren in Zweden

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

Back home

26 April 2011

Vår i Sverige

17 Maart 2011

Lapland, visite (en de rest van de maand)

17 Februari 2011

Dett är vinter och kallt

21 Januari 2011

Eerste week in Zweden

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 19130

Voorgaande reizen:

14 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Studeren in Zweden

Landen bezocht: